tisdag 9 december 2008

Mumbai

Ja vad ska jag skriva...oavsett vad ni tänker om Mumbai, svart eller vitt, så är det precis det. Rikt, fattigt, skitigt, vackert...


Bokade första natten och prepaid taxi på flygplatsen, för övrigt det enda företag som fanns att boka genom. Och dom skrattade säkert gott när jag åkte i väg. Men det gjorde inte jag...Skulle till city, hamnade totalt fel, hotellet som var ett medelklasshotell för 250 kr/natten...ja döm själva efter bilden jag tog av handfatet.
Tog utmattad en taxi 6 på morgonen till ett annat hotell, denna gång inne i city och hamnade i himlen. Rent rum och fantastisk personal. Standarden är från 60-talet men värt varenda öre. Bilden är från takterassen utanför mitt rum där jag åt min frukost efter att ha checkat in.
I går vandrade jag runt i de södra delarna av Mumbai. Såg var terroristerna varit, jag bor precis sidan om Oberoi. Lite shopping, National museum, åt en god vegetarisk middag på en "håliväggenrestaurang och avslutade dagen med att se solnedgången från strandpromenaden.

idag blir det samma aktiviteter, med norra delarna och bokad taxi. Åker sen ut till flygplatsen redan i natt för att flyga hem till svedala igen i morgon bitt.
Vi ses snart i vinterrusket!

2 kommentarer:

  1. Skönt att du snart är hemma:-)
    Lite orolig för din skull har jag faktiskt varit. Inte helt säkra platser som du hade planerat in. Men det är ju alltid värre när man sitter här hemma och hör alla oroligheter på radion.

    SvaraRadera
  2. Ja du, det har onekligen varit en händelserik resa. Inte riktigt samma saker som jag planerade med lärorikt ändå :-)Förutom bomber och krig var det dessutom en stor landsliding precis där Lina bor. Men som tur var drabbades inte hennes familj mer än att de var utan ström några timmar.

    SvaraRadera