torsdag 4 december 2008

Lugn

Det har varit tyst på bloggen... Jag har jagat Finnair för ändringar av min biljett hem nu när det inte blev något Indienjobb. Tre reseförsäkringar och ingen täcker avbokning eller ändring av destinationer. De flesta reseförsäkringarna gäller bara sjukdom. Mina biljetter jag bokat med Malaysia airlines och Airasia däremot var inga problem. Det var bara att avboka eller ändra minst 48 tim innan. Något att fundera på kära vänner...

Nåväl, nu är det klart! Det blir Mumbai i fyra dagar och jag är hemma igen i LA en vecka tidigare än bestämt. Här på Langkawi är det varmt, god mat och mysigt så jag verkar kanske otacksam som vill åka härifrån tidigare. Visst är det skönt, men det blir lätt lite trist i längden. Tur jag har alla mina projekt att jobba med via Internet.
Langkawi är annars en semesterö som passar mig bra. Inte så hektiskt men ändå folkliv och nära till allt man behöver. För er som funderar på Thailand så går det faktiskt en daglig färja mellan Langkawi och Satun i södra Thailand. Båten kostar 30 rm (ca 60 svkr) och vad jag hört ska den bara ta två timmar. Och vi från Sverige behöver inget visum.
I går när allt var klart med jobb och biljetter satt jag kvar på stranden tills det blev alldeles kolmörkt. Det var en fantastisk kväll och alla semesterfirande Malaysiska familjer satt på stranden med sina picknickkorgar. Då kändes Landskrona avlägset...

3 kommentarer:

  1. SUCK......jag tror bestämt att du måste genomgå den stora sinnesundersöningen när du kommer hem ;-)
    Synd att det blev strul i Indien och att du förlorar pengar på din biljett men här i norden har vi minsann ordning och reda "Ordnung must sein"...jäla stelbenta nordbo. Jag tror att det är för att det är så kallt i Findland som deras byråkrati liksom blir oflexibel, frusen och insnöad. Tänk på det där du sitter i värmen och njuter av den ljumna vinden och njuter av solnedgången.
    Har fortfarande inte fått iväg din cykelnyckel kanske jag kan ge den till dig om vi möts på Kastrup ;-) Nä nu ska jag ta mig i kragen och kontakta TT. Ska till LA nästa tisdag visserligen mitt på dagen men det finns väl en brevlåda om inget annat.
    Njut av värmen så länge det varar.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja du oflexibel var dagens ord. Suck. Men jag lovar att njuuuuuta hela helgen. Inget jobb, bara sol och god mat.

    ingen fara med nyckeln. Jag anländer på Kastrup tors 11 kl. 16.10. Är du på plats?
    Varm kram

    SvaraRadera
  3. Japp e på plats den 11 lovar att hæmta dig i vår fina Falck elbil bara jag vet vilket flygnummer du kommer med. Vældigt synd att det inte blev någon Indien før dom har en førbaskat bra Henna dær.
    Tack før din svettiga kram ;-)

    SvaraRadera