fredag 28 november 2008

Det suger...

...sa hon som hade blodiglar i duschen. Ändå är iglarna det minsta problemet nu. Bombayresan åkte all världens väg i veckan och jag befinner mig i en slags limbo. Superladdad inför stundande tre veckors spännande jobb i bland annat i Bombay var det bara att börja omprioritera...motvilligt. Men när våra kontakter på plats varnar med stora bokstäver är det bara att lyssna och tacka för att jag och I inte åkte förra helgen. Då hade vi varit mitt i kaoset.

Ja så då befinner jag mig i paradiset, med två halvfärdiga artiklar, en flygbiljett som bara går att omboka för tre gånger priset och problem med att boka en helt ny. Just nu omdirigeras BKK resenärer till Kuala Lumpur istället. Hörde det rörde sig om 3000 stycken så jag står inte först i brödkön om jag inte kan öppna den STORA börsen.

Vi får se vad det blir...idag skiner solen, bugsbusters har varit i duschen, enda ATM maskinen har lagats, det doftar nybakat bröd från grannkrogen och jag har fått mitt Indienvisum!

4 kommentarer:

  1. Førstår om du kænner dig desorienterad just nu men jag tror alla ær glada øver att du inte befinner dig i Bombay just nu. Vill inte få hem dig i pusselbitar åsamkat av en bomb.
    Det blev ingen snø till advent och jag missade helt att det var julskyltning. Var hos Lotte och fick 1 timmes coaching och hon ær verkligen bra på det så ni som inte har anmælt er hos Lotte tycker jag ska passa på och boka in ett par træffar.
    Ta vara på dig // Knus Cathrine

    SvaraRadera
  2. Jo det var absolut tur! Men det blir nog ett par dagar i Bombay trots allt. Kan inte boka om destinationerna på mina biljetter bara datumen. Om allt är relativt lugnt stannar jag en ett par dagar när jag ändå måste dit.

    Synd det inte blev mycket julskyltande men som du fick ju en kanoncoachning istället :-)
    Knus på dig också!

    SvaraRadera
  3. Ja, det var ju tur att du inte hann åka iväg. Då hade det inte blivit någon nyårsfest.... SKOJAR!
    Det är bättre att vara i paradiset än mitt i ett bombdrama. Jag förstår att du är frustrerad. Jag hoppas att det löser sig på allra bästa sätt. Idag ska vi ha julfest med jobb. Vi ska äta jultallrik på Pumphuset. Smaskens!! Jag har börjat komma igång med coachingen lite smått. Sakta men säkert börjar folk höra av sig. Så när du kommer hem står jag redo för ett x antal coachingar. ( Om du vill? ) Jag tycker att det är fantastiskt roligt. Just nu längtar jag efter att få sova ett par veckor... Pust. Men jag har kollat lite spa-alternativ, så jag åker antagligen en helg mycket snart.

    SvaraRadera
  4. Glömde helt att skriva hej då. Ta väl vara på dig och njut så länge du kan. Goa kramar

    SvaraRadera