tisdag 18 november 2008

Vardag i KL


Det är märkligt så fort man kommer in i en vardag oavsett var man är. Ännu märkligare för mig som är så dålig på rutiner... Vaknar tidigt, jobbar, frukost, jobbar, åker in till city, ärenden, lunch, shoppar, hem, jobbar lite till, bus med Ls katter, dusch, middag på stan, hem, prat i köket och natti. Ett ganska easy liv om jag får säga det själv. Det oroväckande är att jag saknar vardagsproblemen...även om jag fått en ganska stor dos av Ls vardagsproblem när det gäller barn, föredettor och läckande tak. Men helt plötsligt finns det en svag längtan efter "vad ska jag ha till middag", "guud vad rörigt...idag får det bli städning" och "idag måste jag till återvinningen". Sen finns det förstås problem som "Åh nej bilen sönder igen!" och "kontot är tomt!"som jag gärna slipper. .


Idag ska jag vara riktig turist och L guide. Har köpt en stor KL karta där jag prickat för allt vad jag vill se.

Ha det bra där hemma. Snart är det jul!

5 kommentarer:

  1. Hej Jea
    Visst e det härligt med små vardagsproblem men dom ska som sagt vara små till storleken ;-) Har varit och köpt nya vinterdäck SMACK där rök 4000 kronor som inte finns..tur att man en gång i tiden var kreditvärdig. Det har lovats kallt och eventuellt snö till helgen och för en gångs skull så är jag förberedd och inte ute i sista minuten. Nåväl jag hade dock nöjt mig med dom gamla om dom hade varit kördugliga. Om jag vänder mig om oh tittar ut genom fönstret så är det regn och åter regn :-/
    Nu stundar vardagssysslorna som tvätt disk och matinköp så du får hygge dig på din tur med guid i KL
    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  2. Hej, när du kommer hem kan du börja träna på dina "vardagsproblem" hemma hos mig. "Vad blir det för mat idag?" "Här behöver städas" :-> Det hade varit skönt att slippa tänka på det! Men jag förstår vad du menar. När jag var iväg kunde jag verkligen sakna att handla mat och sen laga maten. Vilka I-lands problem! Njut, så länge du kan. Du verkar ju ha fullt upp med mycket annat. Här är det regn, grått, blåsigt och kallt. Brrrrr...
    Ta väl hand om dig.
    Kramar Lotte

    SvaraRadera
  3. Hej på dig, äntligen har jag blivit färdig till att få ihopa några rader. Det är inte lätt när man aldrig får chans på datorn hemma, inte kul heller att sitta o skriva när 5-6 kompisar sitter i samma rum o bara väntar på att man ska bli färdig.
    Jag kan bara säga att jag är "lite" avundsjuk på dig som får uppleva så mycket, olika projekt som att både jobba o att vara lite turist där borta. Sen det härliga vädret o den goda maten. Här ska det bli kallt nu säger dom som vet, men det är ju sånt som hör till årstiden. Har inte läst att du har blivit överfallen av en massa kryp, men det är inte så konstigt, för dom (spindlarna) har rest hem till mig denna hösten.
    Ha det så jättebra, nu är det lunchdags.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Tar du hem katterna till mig? Jag fyller ju snart år!
    Hoppas du har det bra
    xXx

    SvaraRadera
  5. Kul att höra i från er alla söta vänner! Som sagt trist med små vardagsproblem som blir för stora. Jag vet hur det känns...

    Vädret här är också mycket regn men graderna är lite högre. I snitt 35 så jag antar ni har det svalare :-)

    Lyckades få en elak parasit i magen så det är det närmaste "överfallen av en massa kryp" jag kommit denna gången. Men det räckte...ville inte ens få reda på vad den hette och absolut inte hur den såg ut! Länge leve antibiotika!

    Ta hand om er där hemma så ses vi snart!

    Ps.Lina vill inte ge bort katterna :-)

    SvaraRadera