måndag 24 november 2008

Robinson


Befinner mig nu på Langkawi. Grannön till Tengah där man spelade in Robinson. Tog tåget till Arau och sen båten över. Tåget var faktiskt jättebra. Eftersom jag bokade sent fanns det bara sovsal kvar. 14 bäddar, men hur fräsch som helst. En och annan snarkning hördes men annars var det tyst och fridfullt trots att tåget var fullt. Båten kändes väl inte lika kul och som vanligt i Asien är inte tider speciellt viktigt. Två timmars väntan...
Langkawi är inte fullt lika ödslig som Tengah och här är gott om restauranger så jag slipper äta varaner. Har bara hunnit se Kuha Town och stranden där jag bor, Pantai Cenang och så långt känns det som ett semesterparadis. Soft, vackra stränder och billigt att äta och bo. Är det partyliv man vill ha ska man nog välja någon ö i Thailand.

Jag hyr en bungalow för ca 120 kr natten. Inte på stranden men med utsikt mot havet, stort rum, ac, altan, dusch m kallvatten och spoltoa. Känns helt ok. Stranden är vacker med skuggande palmer och sand som ser ut som mjöl. Vattnet är inte jätteklart på grund av regnperioden. Men på torsdag ska jag bege mig ut till en marinpark ett par timmars båtfärd härifrån och där sägs vattnet vara kristallklart.

Tro det eller ej allihopa men jag är allt lite avundsjuk på er och snön. Inte så mycket så att jag längtar härifrån. Men jag håller tummarna för er att det blir snö kvar till skyltsöndagen. Guuud vad mysigt! Stora snöflingor, glögg och tända ljus.... GOD JUL!

6 kommentarer:

  1. Nå kan du inte för min skull köra ner fingrarna i sanden och sakta låta dom små varma sandkornen rinna mellan dina fingra så lovar jag att krama en snöboll åt dig. Det går även alldeles utmärkt att köra ner fötterna i den varma sanden och vicka på tårna där långt nere för jag fryser så förskräckligt om fötterna idag ;-)
    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  2. Jag byter gärna med dig.
    Tror inte jag behöver säga det för du verkar klara det fint ändå men ta hand om dig tills vi hörs igen.
    Många huttrande kramar på dig!

    SvaraRadera
  3. CK jag lovar att värma mig i sanden och du får gärna krama en snöboll :-)

    Svettiga kramar tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Hej Jeanette!!
    Nu är jag på banan igen med att kommentera, perfekt!
    Kul att läsa såklart och följa din tripp och jag som alla andra avundas dig... Hittar du jobb för en svensk fröken på din resa tar jag tjänstledigt direkt!
    Men du vet att jag gillar mitt jobb, goa ungar och en vardag som aldrig är sig lik...
    Ha de bäst och sköt om dig.
    Kram Nina

    SvaraRadera
  5. Jag förstår verkligen att du är avundsjuk på oss här hemma i Sverige. Det kan ju inte va så kul :-( att bo i en bungalow nära havet med en altan och framför allt spoledass, på en halvtradig ö någonstans där det är varmt o fuktigt o man går o svettas hela tiden nu när man kan gå o vara lite småfrusen en hel dag :-).
    Skämt å sido. Jag kan ju säga att jag skulle gärna vara där någonstans men inte så nära varanerna. Jag gillar inte småkryp men inte alla större djur heller. om dom är uppstoppade är det ok.
    Jag hängde upp julstjärnor i fönstret i söndags, lite tidigt men när det nu var lite snö så kändes det mysigt oxå lite glögg på det så var det nästan som 1.a advent. Robin tyckte det var lite pinsamt för han sa att det är bara vi i hela gatan som har hängt upp stjärnor i fönstret, men vi behöver ju inte vara sist med det alla år. I år var vi först.
    Nä nu får jag väl jobba lite till idag, längtar till jul då är jag
    ledig i 14 dagar, skönt.
    Ha det jättebra.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Hahahaha Lotta! Skrattade så jag grät..."men vi behöver ju inte vara sist med det alla år. I år var vi först." Som klippt ur "Ensamma mamman". Gud vad kände igen mig. Dessutom sitter dom uppe längre om man börjar tidigare. Efter julhelgen vill man mest bli av med skiten igen...

    Nina, i Kambodja finns hur mycket som helst! Men som sagt jag vet att du älskar ditt liv hemma också. Hur är det Hanna?

    SvaraRadera