måndag 27 oktober 2008




I morgon är det dags att lämna Malaysia för denna gången. Åker till Kambodja för att göra lite research till det nya företaget. Ska dessutom dokumentera ett byggprojekt.

På tal om Kambodja var deras en ambassad en upplevelse. Som L sa…”- Om detta är ambassaden hur ser då landet ut?” Men trots det var skitigt och rörigt var alla hjälpsamma. Precis som landet… Jag hade missat att det är helgdag idag. Vilket inneburit att jag inte hunnit få mitt visum. Kom på det hemma så det var bara att åka tillbaka och be dom skynda på. Vilket de gjorde och jag fick passet med mig direkt.

Igår var vi till The Highlands. Barnen skulle rida och jag och L passade på att besöka en japansk trädgård som låg bland bergen. Jättevackert! L visade mig också något av det mest udda jag sett…ett slott som ska vara i fransk stil. Nybyggt och ser ut som en themepark med sagotema. Slottet är en hotellanläggning och ligger i fantastisk miljö uppe bland bergen. Men herregud vilken kitch! Bedöm själv…

1 kommentar:

  1. Hej Jea
    Låter som du fått en bra start på din resa, lite strul och fix ska det ju vara annars hade du kunnat ta en gruppresa med guid i stället ;-) Kul att Anton har kommit iväg, inte för att jag visste att han hade sökt sig till kryssare men livet är för kort för att man bara traska runt på gatorna i Landskrona.
    Här hemma är som du säkert förstår höst och klockorna har vridits tillbaka till vintertid, nu är det mörkt när man tar till jobbet och mörkt när man kommer hem. Har ännu inte varit i kontakt med TT ang din cykelnyckel men det kommer lovar.
    På gensyn // Hilsen Cathrine

    SvaraRadera