fredag 31 oktober 2008




Har nu tillbringat tre dagar i Kambodja. Har bara åtta kvar, Har haft otur med det mesta sedan jag kom. Man glömde hämta mig på flygplatsen, blev bestulen på mina skor och regn. Min tuktukförare jag hade förra året är dessutom i desperat behov av pengar och gör allt för att kränga på mig turer, restauranger... Stridigheterna mellan Kambodja och Thailand tär hårt på turistnäringen här. Men tydligen inte på den Thailändska sidan, trots att det är de som bråkar.

Det är regnperiod nu och allt luktar mögel. Byter hotell efter helgen. Försöker snåla men reser man ensam och behöver hyra rum 60 nätter är det stor skillnad på 10 dollar och 35 dollar natten. Den ena bilden ovan är utsikten från mitt hotellrum... Ser onekligen fram emot Bali och det 4-stjärninga hotell som jag och L bokat. Vi har dessutom bokat allt från mat till guidade turer. För 1000 svenska för fyra dagar.

Igår var jag med och dokumenterade ett byggprojekt för Habitat. Det är ett intressant projekt på många sätt... På plats är 18 volontärer från i huvudsak USA och Kanada. De bygger tillsammans med lokala yrkesmän två hus och två toaletter i byn ca 2 från Siem Reap. Regnet skvalade ner under hela dagen jag var med och det var inte lätt att hålla kamerorna borta från väta och lera. Hoppas på bättre väder nästa fredag när jag ska med och dokumentera överlämnandet.

idag har jag haft kanonväder. Cyklat runt i stan och just nu sitter jag på en restaurang med WI-FI. Jippie!

Förresten ni som haft problem med att lämna kommentarer. Dom kommer in efter att jag har granskat dom. hade problem med en massa "spamkommentarer" förra resan och har därför gjort så här.

Ha det bra!

4 kommentarer:

  1. Hej Jeanette :)
    Stackare, bara tog dem dina skor?! Hoppas du hade några andra:P Här börjar det bli vintern, det är jättekallt (5 grader) Annars är allt bra. Tilde ska ha inflyttningsfest på fredag. Och Anthon är i Florida, vilken lux! Ikväll jobbar jag på bian. Det är riktigt kul, tack för att du frågade om jag kunde den gången för några veckor sen, för nu jobbar jag där varje onsdag och snart på fredagar också.Imorgon börjar skolan igen.

    Du får ha det så bra och nästa gång dem vill ha dina skor säg till att de köper egna! :p

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Jeanette,
    Det var ingen trevlig utsikt du har. Men Bali låter ju fantastikst. Där är så fint. Har en del foto och minne därifrån.
    Här hemma häder det inte så mycket. Jag pluggar, jobbar, tränar och sover. Men det är super i skolan!!! lär mig mycket hela tiden. Ska dit imorgon och torsdag och det ser jag fram emot.
    Spännande med bygget.
    Ha det bra & ta hand om dig!
    Kramar lotte

    SvaraRadera
  3. Hej Jea
    Kan tænka mig att det in emellan kænns lite væl struligt med regn och mænniskor som bara vill åt ens pengar men instæmmer med tidigare inlægg att Bali låter inte fel så hær års.
    Det ær stilla och roligt i lufthavnen dels før det inte ær sessong før resor och dels før att Stearling gått i konkurs och det har dragit med sig en hel del i nedåtgående spiral men det vænder førhoppningsvist.

    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Tycker det låter underbart! vilken spänning.
    Får hoppas att det blir min tur att åka till thailand snart ;)

    Du glömmer inte bort jobbet va? hehe
    Ha det bäst!
    Kram
    AnnelieM

    SvaraRadera