tisdag 6 november 2007

Tillbaka till lugnet

Ja, jag är verkligen tillbaka till lugnet. Kina och Vietnam är fantastiska land, men med massor av trafik och människor. Här på ”min strand” på Koh Samet är det lugnt. Första natten gick jag igenom den vanliga ritualen. Felval av boende. Denna gång kändes det ändå mer genomtänkt. På andra sidan beachen, inte på den största partybeachen, inte det billigaste och ändå nära till allt. Jojomänsan en klockren fullträff! Musik, fyrverkerier, thaiboxning och helfulla backpackers som kräktes och hånglade runt bungalowerna. När alla somnat av utmattning vid sextiden passade jag på att gå och hitta nytt boende. Två stränder bort fanns idyllen. Bungalow vid strandkanten, ”mogen publik”, två bra restauranger och billigare.

Här är jag alltså nu och kan faktiskt ta det lugnt...det finns inget Internet i närheten. Jag är uppe med tuppen som vanligt men här kan jag utan dåligt samvete ta en powernapp när helst jag känner för det. Läser, äter, sover, badar…

Åker mot Koh Chang på torsdag. Ett steg närmare Kambodja som står som nästa destination. Där blir det lite jobb igen. Ska volontärjobba på ett barnhem inne i Phnom Pen. Ska även göra ett jobb om en kanadensisk kvinna som sa upp sig från sitt arbete på FN:s högkvarter för att börja volontärjobba runt om i världen.

Eftersom jag just nu är lite lat lär ni inte höra ifrån mig förrän jag har Internet runt hörnet igen.

Under tiden så njut av den höga, kalla och friska Svenska höstluften!

1 kommentar:

  1. Jaha, då skriver jag igen (hade precis skrivit och skulle skicka iväg då kom jag inte på lösenordet så allt försvann) Jag ska bara säga att jag är ganska avis på dig. Vi har varit på Koh Samet, då bodde vi på en strand som hette Silver Sand. Nä, det var inte där man bara fick en lykta och sen bo i något som säkert inte har något namn ens. Lite tak och väggar av lite grenar o kvistar, tänk så mycket stora kryp där hade kunnat komma in mellan dom kvistarna.
    Men jag skulle oxå vilja vara med på tågresan, det hade varit lite kul.
    Ja som du hört så har det blivit lite kallt här hemma. I söndags snöa, hagla, regna det + lite solsken också, men det var kallt.
    Ha det jättebra, kram Lotta

    SvaraRadera