onsdag 28 november 2007

Kuala Lumpur ett matmekka

Tillbaka i Bangkok igen för idag ska jag hämta TT på flygplatsen! Lite overklighetskänsla är det allt…

Innan jag kom till Bangkok var jag en knapp vecka i Kuala Lumpur och hälsade på en god vän. Jag som inte är förtjust i storstäder tog KL till mitt hjärta direkt. Som ett Singapore men i litet format och mycket mer soft. Det bidrog säkert att jag hade en fantastisk guide i L. Hon är Malaysiska och född i KL och visste alla pärlorna. Ojojoj maten! Har aldrig tidigare ätit så gott och billigt. Vi åt ute tre gånger om dagen och en måltid låg i snitt på 15 kronor. Indiskt, japanskt, koreanskt, västerländskt, malaysiskt. Tre kg på fem dagar...

Nu börjar resan närma sig slut och det känns lite kluvet. Tiden har gåttså fort att jag gärna stannat ute lite till. Samtidigt saknar man alla där hemma. Det ska bli skönt att komma hem nu när det närmar sig jul. Här är det inte riktigt någon julstämning. Nu är det mesta inriktat på kungens 80-års firande. Läste dock i tidningen att de ska tända en jättejulgran på ett hotell här i närheten under eftermiddagen. Tar nog det på vägen innan jag ska hämta upp TT.

Vi åker vidare till Koh Kham på lördag. Det finns inte någon el där vi ska bo. Därför får datorn bo i Koh Chang. Vilket innebär att det nu blir det tyst från mig i en vecka.

Drick en glögg från mig på skyltsöndagen och njut av det nya Landskrona!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar