onsdag 17 oktober 2007

Nha Trang

Efter att ha en konstant lista på vad jag vill se och vart jag vill åka känns det bra att ha ett namn på "engångochaldrigmerlistan". Nha Trang. Blev tvungen att tillbringa två nätter här i väntan på mitt flyg till Hanoi. Kom när det var mörkt igår, läste fel på hotellnamnet. Kom till ett sunkigt hotell i ett tvivelaktigt kvarter. Tänkte so what, checkade in, satte upp mitt mosiktnät och somnade. Vaknade tidigt i morse, och såg rummet i dagsljus. Det såg ut som det stått som förebild till "A Bugs life". Dessutom var jag halvt uppäten av bedbugs (sängloppor). Bor i alla fall på ett kanonhotell nu. En mopedkille lockade mig med fritt Internet. Bra läge, stort rum, fräscht, bra personal och fritt intenet. På rummet! Betalar dessutom nästan 5 dollar mindre än för sunkhotellet.

Pratade med en vietnames på ett fik. Han menade att man rensat friskt i Nha Trang de senast två åren. Tänkte i mitt stilla sinne hur många krämare, prostituerade och tjuvar här då var? Stället får HCM att framstå som Bullerbyn. Nog gnällt… Har varit på en liten runda med mopedkillen. Det finns en vacker strand och många vackra öar utanför. Vilket också gör att här är många dykställen och backpackers som vill utforska vattenlivet.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Så trist att hamna på ett sånt ställe, hoppas att du inte får infektioner av alla loppbett. Men där du bor nu verkar ju fint. När skall du åka därifrån? Åker du direkt till Hanoi då?

    Kram och var försiktig
    mamma

    SvaraRadera
  2. Hej på dig, Gud vad roligt att åka iväg så, fast jag hade inte vågat åka ensam. Inte med tanke på allt kryp som finns där. Jag hade fått gå inlindad i moskitnät hela tiden.
    Det jag är så nyfiken på är maten. Den är säker jättegod.
    Har du nåt ställe som du ska stanna längre tid på? Nu ska jag på lunch och det blir inget Vietnamesiskt här inte kan jag säga, tyvärr. Ha det jättebra o njut av maten :-) vi hörs. Kram Lotta

    SvaraRadera