fredag 12 oktober 2007

Vägen eller målet?


Fragan ar om det malet eller vagen som ar det viktiga. Ar det vagen har jag totalfloppat! Pa planet till London...ett glas vatten sen somnade jag. Vaknade pa Heathrow. At lite mat, gick en runda och somnade vid gaten. Gick pa Hongkongplanet och hor och hapna at middag och sag en film. Rum 1408 som for ovrigt var helt ok. Sov sedan till en timme innan landning. At frukost och gick av. Precis utanfor gaten var dar en relaxlounge. Passade pa att vila lite. Somnade och vaknade 4 timmar senare. Tur jag hade gott om tid! Sen gjorde jag min plikt som en god turist. At hamburgare, handlade annu en snokula och loste suduko.

Val framme i Ho chi minh checkade jag in pa Duna och gick ner pa 333 och tog en Tigerol. Dar borjade jag prata med en man fran Korea. Inledningsfrasen var...-Kommer du fran samma land som Annika Sorenstam? Ja vad sager man... Jag fick iallafall en massa bra tips infor Kambodjaturen. Bland annat att ta bat istallet for buss.
Igar irrade jag runt i Saigon for att ordna upp en massa praktiska saker. Dagen avslutades med ett sanslost ovader! Inte kul att bo pa 5 vaningen nar blixpilarna star som spjut i backen. Nar strommen gick bestamde jag mig for att satta mig i receptionen. I morse nar jag skulle ta bussen till Muie Ne var jag glad att jag inte bodde pa forsta vaningen. Mycket vatten var det! Trodde jag skulle bli tvungen att ta bat ut ur Saigon.

Har iallafall landat i Muie Ne och checkat in i rummet ovanfor dar jag och TT bode i feb. Solen skiner, livet leker och jag har last ut min forsta bok.

6 kommentarer:

  1. Hej!

    Skönt att du har kommit till sol och bad, måste ha varit ett himla oväder tur att allt gick bra. Jag var in till Tilde idag, det verkade ok. Johan och hon skulle ut och handla till helgen.Ikväll skulle dom titta på idol.Det har varit skapligt väder här idag ( lagom till lövräfsning). Vi glömde mäta bredden över ryggen till hennes jackor det är 40cm. tvärs över från ärmhål till ärmhål. Den ena skall vara svart och den andra brun. Jag glömde också be dig om att köpa några klockor till mig, men jag kan sätta in pengar på ditt konto till det.Om du får möjlighet när du kommer till kambodja, vill du då kolla priser på bungalower nära stranden. Ha det riktigt bra och slappa och sola.
    kram
    mamma och Boris

    SvaraRadera
  2. Hej Jeanette!
    Härligt att höra att allt är bra, trots väder. Jag avundas dig som kan äta och sova på planet, jag ska tänka på dig på söndag när vi ger oss av och försöka vara lika avslappnad...
    Kram
    Nina

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Verkar jättemysigt, vad kostar hotellet du bor på.Man får lust att åka dit medetsamma. Här är fint väder men kallt. Det var frost inatt. Ha det skönt!

    kram
    mamma

    SvaraRadera
  4. Hej Loven.
    Ser lika skönt ut som i vintras..
    Bra tänk med att skippa bussresan
    till Hanoi.
    Försök varva ner och ha en skön dag
    på 2hjul imorgon.
    kramT.T.

    SvaraRadera
  5. Ja här är verkligen bra. Rummet jag hyr kostar 11 dollar och inkl fläkt men ingen A/C. Jag räknade ut att mat och boende har kostat mig ca 140 om dagen.

    SvaraRadera
  6. Hej..
    Hoppas du njuter av din semester, det verkar som du har det riktigt bra...Här hemma börjar graderna krypa neråt mot minus:/, så vi är lite (mkt;)avis på dig!.. Se till och ha en fortsatt trevlig tid, ser fram emot o följa din resa här på bloggen.. kram/ Renate

    SvaraRadera