söndag 14 oktober 2007

Ännu en solig dag i Muie Ne



Här bor jag! Antar att du TT känner igen dig?Muie Ne är verkligen perfekt för avkoppling! De som varit här för flera år sedan tycker att det blivit för stort. Men just nu är det perfekt för mig. Bra restauranger, inga supermarkets, familjärt, nära till allt, otroligt billigt och en låååång relativt folktom strand. Förutom Kitesurfarna till havs…

Dagarna bara flyter på. Som min irländska granne sa idag när jag tittade på klockan och sa att det var dags för middag. Yea, we have I busy life, haven´t we... Strand, mat, strand, mat, liiiite jobb, mat och läggdags. Ungefär så ser dagarna ut. Emellanåt blir jag lite rastlös...men jag ”tvingar” mig att fortsätta. I morgon ska jag bryta mönster och åka med den envisa mopedkillen utanför Hiep Hoa. Vi har gjort en deal att han ska visa mig the best of Muie Ne med omgivning för 3 dollar. Först ville han ha 5, men jag tyckte det var väl saftigt med tanke på att jag precis åkt 17 mil för 4 dollar. Jag tror vi båda blir nöjda till sist.

När det gäller mina planer att ta buss till Hanoi är de avblåsta. 32 timmar på buss känns inte lockande. Om det funkar med flygtiderna tar jag buss till Nha Trang på tisdag och flyg därifrån på tors. Har sen bestämt med min irländska granne att vi ska ses i Hanoi på fredag för att beta av Halong Bay tillsammans. Hon ska till Hoi An först, men jag känner mig ganska nöjd efter att jag och TT var där i 4 dagar i vintras.

Läste lite Landskronanyheter idag. Kulturnatten var en succé och man fick scrolla ganska långt ner för att se menyknappen Brott på HD. Alltid något…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar